sõiduki vedrustuse ja roolimissüsteemi osa, mis ühendab tagarattad raami või kerega
Tagasild võimaldab tagaratastel kas üheaegselt või sõltumatult liikuda tee suhtes (üles/alla) ja sõiduki ratastel pöörelda, tagades parema haarduvuse ja mugavama sõidu.
Mõned erinevad tagasildade tüübid
Tavaline, jäik tagasild (live axle): Tavaline tagasild on lihtne konstruktsioon, kus mõlemad tagarattad on omavahel ühendatud sillatalaga ja liiguvad koos. See tüüp on odav ja lihtne, kuid võib mõjutada sõiduki sõiduomadusi ebaühtlaste teeolude korral
Sõltumatu tagasild (Independent Rear Suspension, IRS): Sõltumatu tagasild võimaldab igal tagarattal liikuda iseseisvalt sõltumatult teisest rattast (tee suhtes üles/alla). See parandab sõiduki juhitavust ja mugavust, kuna tagarattad kohanduvad paremini tee ebatasasustega. IRS on levinud paljudel tänapäeva sõidukitel, eriti sõiduautodel ja luksusautodel
Kahehoovaline tagasild (Semi-Trailing Arm Suspension): Pooltelje tagasild on sõltumatu vedrustussüsteem, kus iga pooltelg on kinnitatud kerest kaugemale, liigub üles-alla ja võimaldab ratta pöörlemist. See tagab suurema stabiilsuse ja mugavuse võrreldes lihtsa tagasillaga
Mitmikhoob-tagasild (Multi-Link Suspension): Mitmiklink-tagasild on keerukam sõltumatu vedrustussüsteem, kus mitmed hoovad ja liigendid võimaldavad tagaratastel liikuda sõltumatult. See pakub paremat juhitavust ja sõidumugavust, samuti rataste täpsemat asendit tagavalt kurvisõidul
Torsioon hoobadega tagasild (Twist Beam Axle): Torsioonhoobadega tagasild on sõltumatu vedrustussüsteem, kus tagarattaid ühendavad kaks väändevarba. See on kompromiss paljude sõltumatute vedrustussüsteemide ja tavalise tagasilla vahel
Iga tagasilla tüüp omab omad eeliseid ja puudusi, ja nende valik sõltub sõiduki tüübist, otstarbest ja tootja eelistustest. Näiteks sportautodel võib leida sõltumatuid tagasidemeid, samas kui paljudel maasturitel kasutatakse jätkuvalt jäika tagasillalahendust, kuna need on lihtsad ja vastupidavad.
en rear axel
ru задний мост