Sõiduki funktsioonikompleks, millisega proovitakse tagada juhi poolt valitud sõidukiiruse saavutamist ja hoidmist.
Manuaalkastiga autode korral on funktsioon piiratud valitud käigu ulatusest, st. sõiduki kiiruse langedes (teetõusud ja muu veojõule vastu töötav jõud) on välistatud mootori töö häirumine väga madalatel pööretel, sh. mootori seiskumine).
Automaatselt opereeritavatel käigukastidel tagatakse antud koormusolukorrale kõige ökonoomsem käiguvalik. Mõnedel tootjatel on antud kompleksi lisatud ka informatsioon sõiduki navigatsioonilt (ettevalmistus tõusude ületamiseks või sõitudeks langustel, valmistumine tankimiskohtadeks ja parkimiseks jne) – nõnda saavutatakse säästlikuim sõidukulu liikluses. Sõidukid mille on kasutusel eesliikuja hoiatussüsteemid – saab antud funktsioonile (Front Radar, Multifunctional Camera) lisada turvalisusvõimekuse
en auto cruise control (ACC). Adaptive Cruise Control
ru Адаптивный круиз контроль
MEEDIA:
Allikaviide: