tavapärane pidurisüsteem (CBS)

Auto tavapärane pidurisüsteem (Conventional Brake System, CBS) koosneb mitmest komponendist, mis töötavad koos, et tagada auto ohutu ja tõhus peatumine:

1. Piduriketas (brake disc): Piduriketas on tavaliselt valmistatud metallist (tavaliselt rauast või süsinik-silikaadist komposiitmaterjalist) ja see kinnitatakse rattaavadega velje külge. Kui piduripedaalile vajutatakse, suruvad piduriklotsid vastu piduriketast, mis aeglustab auto liikumist ja tekitab hõõrdumist, et muuta auto peatumine võimalikuks. Pidurikettad võivad olla täismaterjalist või varustatud paremaks jahutamiseks ventilatsiooniribidega


2. Piduritrumlid: Pidurimehanismi konstruktsioon kus pidurikettad asuvad kausikujulises trumlisja surutakse mehanismi poolt vastu külgseinu tekitades hõõrdumise


3. Piduriklotsid (brake pads): Piduriklotsid on piduriketta vastu surutavad spetsiaalset friktsioonkatet kandvad detailid, mis kasutavad hõõrdumist, et muuta auto liikumise aeglustamine võimalikuks. Need on tavaliselt valmistatud kõrge hõõrdeteguriga materjalidest


4. Pidurisilinder (brake cylinder): Pidurisilinder vastutab piduriklotside surumise eest piduriketta vastu. See on tavaliselt jagatud kaheks osaks: peapidurisilinder (master cylinder), mis on pedaali surve all, ja töösilindrid (wheel cylinders), mis asuvad igas rattas ja suruvad piduriklotse vastu pidurikettaid. Ketaspiduri silindrid asuvad pidurisadulates (calipers) ja nad on kas 1 või mitme kolviga, ühe või kahepoolse kolviasetusega konstruktsioonid


5. Pidurivõimendi (brake booster): Pidurivõimendi on mehaaniline või vaakumiga töötav seade, mis aitab juhil hõlpsamini piduripedaali vajutada ja suurendab pidurijõudu. See muudab pidurdamise tõhusamaks ja vähendab vajalikku jõudu piduripedaali vajutamiseks


6. Pidurivedelik (brake fluid): Pidurivedelik on spetsiaalne hüdrauliline vedelik, mida kasutatakse pidurisüsteemis rõhu ülekandmiseks piduripedaalist piduriklotsideni. Pidurivedelik peab säilitama stabiilse viskoossuse ja vastupidavuse kõrgetele temperatuuridele ning niiskusele


7. Pidurivoolikud (brake hoses): Pidurivoolikud ühendavad pidurisilindrid piduriklotsidega ning võimaldavad pidurivedeliku liikumist süsteemis. Need voolikud peavad olema vastupidavad ja pidama vastu kõrgele rõhule ja korduvatele painutustele


8. Piduritorud: pidurivoolikuteni juhivad piduri peasilndirst tekitatud hüdraulilise rõhu metallist (või ka eriplastist) piduritorud. Toru materjaliks on enamasti teras, kuid võib olla kasutusel ka vaskmaterjal mis on korrosioonikindlalt kaetud ja ilmastiku mõjudest hoitud


9. Piduripedaal (brake pedal): Piduripedaal on auto juhi juhitav osa, mille vajutamine võimaldab pidurisüsteemi aktiveerida. Kui piduripedaali vajutatakse, edastatakse jõud pidurisilindri ja piduriklottide vahel.

Need on peamised komponendid, mis moodustavad auto konventsionaalse pidurisüsteemi. CBS tagab auto juhile kontrolli sõiduki kiiruse vähendamise ja peatamise üle ning on kriitilise tähtsusega ohutuse seisukohast.

en conventional brake system (CBS)

ru kaldkirjas vene keeles

MEEDIA:

Allikaviide:

What are your feelings
Updated on 12. nov. 2023