elektrooniliselt kontrollitav vedrustus (ECS)

Elektrooniliselt juhitav vedrustus (ECS) on tehnoloogia, mis võimaldab sõiduki vedrustust kohandada elektrooniliselt vastavalt erinevatele tingimustele ja sõidustiilile. ECS-süsteem kasutab elektroonikat, andureid ja reguleeritavaid vedrustuskomponente, et muuta sõiduki sõiduomadusi ja sõidumugavust vastavalt juhi soovidele ja teedel valitsevatele tingimustele.

ECS-süsteemide toimimine hõlmab järgmisi komponente ja protsesse:


1. Andurid: ECS kasutab erinevaid andureid, nagu kiiruseandurid, kõrguse andurid, veojõuandurid ja roolilati andurid, et koguda teavet sõiduki kiiruse, kõrguse, kiirenduse ja muude tegurite kohta. 


2. Elektroonika: Süsteem kasutab elektroonikat ja juhtimissüsteeme, et analüüsida andureilt saadud teavet ja otsustada, kuidas vedrustust reguleerida – et tagada parimat juhitavust ja suurimat võimalikku ohutust.


3. Reguleeritavad vedrustuskomponendid: Sõidukil on erinevad vedrustuskomponendid, nagu amordid ja õhkvedrustus, mis võivad olla reguleeritavad. ECS võimaldab muuta nende komponentide omadusi elektrooniliselt, sealhulgas jäikust ja kõrgust. Selle kaudu tagatakse parim soovitud sõidusuuna järgimine ning maksimaalne rataste sidestamine teega.


4. Kohandamine: ECS võimaldab juhil kohandada sõiduki vedrustust vastavalt erinevatele sõiduoludele ja eelistustele. Näiteks saab juht valida sportrežiimi sujuvamaks sõiduks või mugavusrežiimi siledal maanteel. Niimoodi antakse juhile ka hea tagasiside sõiduki käitumisest teel.


5. Reaalajas kohandamine: ECS süsteemid kohanduvad reaalajas vastavalt teedel toimuvatele tingimustele ja sõiduki käitumisele. See võib hõlmata kiireid muudatusi, näiteks üksikute rataste ja amordide reguleerimist, et parandada haarduvust, stabiilsust ja juhitavust, samuti sõiduki kere stabiilsust tee suhtes. 

en electronic control suspension (ECS)

ru kaldkirjas vene keeles

MEEDIA:

Allikaviide:

What are your feelings
Updated on 23. okt. 2023