mootori jahutusvedeliku temperatuuriandur (ECTS)

Mootori jahutusvedeliku temperatuuriandur (Engine Coolant Temperature Sensor, ECTS) on auto mootorisüsteemi oluline komponent, mis jälgib mootori jahutusvedeliku temperatuuri. ECTS annab selle teabe edasi mootori juhtimisseadmele (Engine Control Module, ECM või Engine Control Unit, ECU) ning täidab mitmeid olulisi funktsioone:

1. Mootori soojenemise jälgimine: ECTS jälgib mootori jahutusvedeliku temperatuuri, eriti selle algusjärgus, kui auto käivitatakse külmast olekust. See võimaldab mootori juhtimisseadmel reguleerida kütuse-õhu segu rikkust ja muuta mootori käitumist optimaalse jõudluse ja heitgaaside kontrolli tagamiseks, kuni mootor saavutab töötemperatuuri.


2. Jahutusventilaatori kontroll: ECTS aitab reguleerida mootori jahutusventilaatori tööd. Kui jahutusvedeliku temperatuur tõuseb liiga kõrgele, saab ECTS selle teabe edastada mootori juhtimisseadmele, mis võib käivitada jahutusventilaatori, et vähendada jahutusvedeliku temperatuuri.


3. Külma käivitamise abistamine: ECTS annab teavet mootori temperatuuri kohta käivitamise ajal, võimaldades mootori juhtimisseadmel kohandada kütuse-õhu segu ja käivitusprotsessi külma käivitamiseks.


4. Kütusekulu ja heitgaaside kontroll: ECTS aitab vähendada sõiduki kütusekulu ja heitgaase, kuna see võimaldab mootori juhtimisseadel optimeerida kütuse-õhu segu vastavalt mootori temperatuurile.


5. Jahutusvedeliku lekke tuvastamine: Kui ECTS tuvastab jahutusvedeliku taseme languse ja seda, et jahutusvedelikku ei piisavalt, võib see viidata lekkele või jahutussüsteemi probleemidele.

ECTS aitab tagada mootori optimaalse töötemperatuuri ja parima jõudluse erinevates sõidutingimustes. Mõnedel tootjatel on sisepõlemismootori jahutussüsteem varustatud mitme temperatuuri anduriga (mootori plokikaanes, mootoriploki jahutussärgis, veepumbas) – mis on oluline väga suure erivõimsusega mootorite korral. Selle abil proovitakse vähendada mootori ülekuumenemisest johtuvaid kahjustusi.

Kui ECTS temperatuurimõõtmine ebaõnnestub või edastab vale temperatuuriteavet, võib see mõjutada mootori tööd ja kütusesäästu. Seetõttu on oluline, et ECTS oleks korras ja täpselt kalibreeritud.

en engine coolant temperature sensor (ECTS)

ru kaldkirjas vene keeles

MEEDIA:

Allikaviide:

What are your feelings
Updated on 24. okt. 2023