Side Airbag (SAB) on sõiduki ohutussüsteemi komponent, mis on mõeldud lisakaitseks sõitjatele küljelöökide korral. SAB on tavaliselt paigaldatud sõiduki esiistmete külgedele ja mõnikord ka tagaistmetele selleks et piirata ja vähendada sõitjate kokkupuute võimalikkust auto polaritega (uksepostidega).
Kuidas Side Airbag töötab
1. Asukoht: Side Airbag asub sõiduki esiistmete külgedel ja mõnel juhul ka tagaistmetel. SAB on paigaldatud istmete seljatugede ja küljepolstrite vahele või ukse sisepaneeli külge
2. Kokkupõrke tuvastamine: Sõiduki ohutussüsteem kasutab erinevaid sensoreid ja andureid, et tuvastada küljelöögi ohtu. Kui süsteem tuvastab ohtliku olukorra, saadetakse käsk Side Airbag aktiveerimiseks
3. Kiire aktiveerimine: Kui SAB-i aktiveerimiskäsk saadetakse, toimub väga kiire protsess. SAB-i põhiidee on täita turvapadi väga lühikese ajaga, et pakkuda lisakaitset küljelöögi korral
4. Täitmine õhuga: SAB sisaldab turvapatja ja gaasigeneraatorit või pürotehnilise avamisega surugaasi anumat. Kui aktiveerimiskäsk saabub, süttib gaasigeneraator ja toodab kiiresti gaasi, mis täidab õhukoti. See paisutab õhukotti kiiresti ja surve all, misjärel SAB kaitseb sõitjaid küljelöögi korral
5. Kaitsefunktsioon: Side Airbag kaitseb sõitjaid, pakkudes lisakaitset küljelöökide eest. See vähendab kokkupõrke jõudu ja kaitseb sõitjate pea, ülakeha ja jäsemete (pea, käed, õlad) piirkonda vigastuste eest
Side Airbag on oluline osa sõiduki ohutussüsteemist ja lisakaitse, eriti küljelöökide korral. See aitab vähendada vigastuste ohtu sõitjatele ning on osa üldisest strateegiast sõiduki ohutuse ja sõitjate kaitse tagamiseks kokkupõrkeolukordades.
en Side Airbag (SAB)
ru kaldkirjas vene keeles
MEEDIA:
Allikaviide: