Autode esisildad on mitmesuguste konstruktsioonidega, kuid kõige levinumad tüübid hõlmavad järgmist:
1. Sõltumatu esisild (Independent Front Suspension, IFS)
McPhersoni vedrustus: Üks levinumaid iseseisva esisilla tüüpe, kus iga ratta jaoks on eraldi vedrustus- ja amordisüsteem mis tagab kummalegi rattale teisest sõltumatu asetuse teele (ületades tõuse või langatusi teel)
Topeltõõtsvedrustus (Double Wishbone Suspension): See kasutab kahte eraldi vedrustushooba (õõtshooba), mis võimaldavad paremat rataste kontrolli ja paremat sõidumugavust.
Mitmikvarb esisild: kasutatakse paljude suund varraste abil rattale parima asetuse tagamist. See on eriti oluline ebatasasel kurvulisel teel kus parim rattageomeetria ei ole igale asendile kas topeltõõtsadega või MacPersoniga tagatav.
2. Telgsild või jäiktala sillastus (Solid Axle Front Suspension). Nimetatakse ka sõltuvaks vedustuseks (kuna õhele rattale langev koormus on kantud osaliselt üle teisele rattale jäiga sillatala kaudu)
Lehtvedrustus: Kasutatakse sageli veoautodel ja mõnedel maasturitel. Rataste vahel on paigaldatud vedrud, mis on kinnitatud raamile.
Väändevarrastega vedrustus: Telje mõlemas otsas on vedrustuskomponendid, mis on omavahel ühendatud väändevardaga. Kutsutakse ka trosioonvedrustuseks
Aktiivvedrustus (Active Suspension):
3. Õhkvedrustus. Kasutatakse tihti luksusautodel ja maasturitel. Vedrustus on täisõhusüsteemiga, kus õhkpadjad asendavad traditsioonilisi vedrusid. Kasutusel ka veokitel
Elektrooniliselt juhitav vedrustus: Vedrustussüsteemi jäikust ja omadusi saab elektrooniliselt reguleerida vastavalt sõidutingimustele ja juhi eelistustele.
Need on vaid mõned levinumad esisilla tüübid, kuid autode tootjad võivad kasutada ka erinevaid variatsioone või kombineerida mitmeid neist, et saavutada soovitud sõiduomadused. Autode vedrustussüsteemid ja esisillad arenevad pidevalt, et pakkuda paremat sõidumugavust, stabiilsust ja ohutust.
en front axel
ru передний мост