Emergency Stop Signal (ESS) ehk hädaabisignaal on autotööstuses kasutatav turvalisusfunktsioon, mis on mõeldud sõiduki pidurdamisel hädaolukorras juhtidele tagasiside andmiseks ja nende tähelepanu tõmbamiseks teistele liiklejatele. ESS süsteem aktiveerub siis, kui juht teeb kiire ja tugeva pidurdamise, nagu tavaliselt hädaolukorras.
ESS süsteem toimib järgmiselt:
1. Hädaolukorra tuvastamine: Süsteem tuvastab sõiduki kiire ja järsu pidurdamise, mis on iseloomulik hädaolukorrale. See võib põhineda pidurdamise intensiivsuse ja kiirenduse muutustel. Informattsiooni saab see funktsioon nii sõiduki piduripedaali käsitlemisest (aktiivsusest, agressiivsusest) kui ka sõiduki kere inertsianduritelt
2. Signaali aktiveerimine: Kui ESS süsteem tuvastab hädaolukorra pidurdamise, aktiveerib see sõiduki tagatuledel vilkuva erksa piduritule. See muudab sõiduki pidurdamise hästi märgatavaks teistele liiklejatele
3. Signaalide vilkumine: ESS süsteem laseb piduritulel lühidalt ja kiiresti vilkuda, tavaliselt kolm kuni neli korda sekundis, et meelitada tähelepanu ja öelda teistele juhtidele, et sõiduk teeb erakorralist pidurdamist
4. Piduritule püsimine: Pärast esialgset vilkumist lülitub ESS pidurituli tagasi püsirežiimi, kui sõiduki kiirus on oluliselt vähenenud või kui juht vabastab piduripedaali
ESS süsteem aitab parandada sõiduohutust, teavitades teisi liiklejaid kiirest pidurdamisest ja võimaldades neil kiiremini ja ohutumalt reageerida. See võib aidata vältida tagant otsasõite ja liikluses tekkivaid ohtlikke olukordi. ESS süsteemid on üha sagedamini standardvarustuses paljudes uutes sõidukites ning need aitavad kaasa liiklusohutuse suurendamisele.
en emergency stop signal (ESS)
ru kaldkirjas vene keeles
MEEDIA:
Allikaviide: MKM 13.06.2011 määrus nr 42