pidurisadul 

pidurisadul (pidurisuport) on oluline komponent auto pidurisüsteemis, mis on seotud piduriklotside ja pidurikettaga

Pidurisadul toimib, surudes piduriklotse vastu piduriketast, et tekitada hõõrdumist ja pidurdada sõidukit. Pidurisadul on osa pidurisüsteemist, mis tagab sõiduki ohutu aeglustamise ja peatamise.

Põhilised aspektid pidurisadula kohta

1. Tööpõhimõte: Pidurisadul asub iga piduriketta juures ja sisaldab kolvi või kolvisid, sõltuvalt pidurisüsteemi tüübist (ühe- või mitmekolviline). Kui juht vajutab piduripedaali, surub pidurivedelik pidurisilindrisse, mis omakorda sunnib pidurisadula kolvi või kolvis liikuma


2. Liikuv pidurisadul surub piduriklotsid vastu piduriketast. Hõõrdumine, mis tekib piduriklotside ja piduriketta vahel, muundub soojuseks ja pidurdab sõidukit.

Erinevad pidurisadulate tüübid:

Ühekolbiline pidurisadul. Ühekolbilises pidurisadulas on üks kolb pidurisadula ühel poolel, mis surub piduriklotse vastu piduriketast. See on tavaliselt lihtsam ja odavam konstruktsioon, kuid mõnedel kergematel sõidukitel või tagaratastel võib see olla piisav


Mitmekolbiline pidurisadul. Mitmekolbilises pidurisadulas on rohkem kui üks kolb. Need on tavalisemad kõrgema jõudlusega sõidukitel, eriti esi- ja sportautodel. Mitmekolbilised pidurisadulad tagavad parema jaotuse pidurijõust kogu piduriketta pinnale piduriklotsi kaudu. Mitmekolvilistel sadulatel võivad kolvid paikneda kas ühel sadulaküljel või mõlemal. Suurem hulk kolbe tagab suurema pidurduseffektiivsuse


Fikseeritud ja liikuv pidurisadul. Fikseeritud pidurisadul asetseb paigal ja on kinnitatud jäigalt sadulakandurile. Konstruktsioon on lihtne ja töökindel, puuduseks on pidurdamisel tekkiva vibratsiooni vahetu ülekanne rattarummule, sealt veermikule. Liikuv pidurisadul liigub keskpunktist eemale ja surub piduriklotsid piduriketta vastu, võimaldades piduriklotsidel haarata liikuvalt ümber piduriketta ja seeläbi vähendada vibratsionide ülekannet veermikule. Fikseeritud pidurisadulatel on sageli parem jahutus ja need on tavalisemad kõrgema jõudlusega sõidukitel


Ujuv pidurisadul. Ujuv pidurisadul liigub piduriketta suhtes. Sellel on see eelis, et võimaldab piduriklottidel paremini kohanduda pidurikettaga, kui viimane soojeneb ja paisub pidurdamise ajal


Pidurisadulate tüübid ja konstruktsioon võivad varieeruda sõidukite ja pidurisüsteemide vahel, sõltuvalt nende eesmärgist ja jõudlusnõuetest. Kõrgema jõudlusega sõidukitel võib näha mitmekolvilisi ja fikseeritud pidurisadulaid, samal ajal kui lihtsamatel autodel võib olla ühekolbiline ja ujuv pidurisadul.

en brake caliper

ru тормозной суппорт

What are your feelings
Updated on 13. nov. 2023